Niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego amberium.pl. (dalej także jako: „Regulamin”) określa zasady zawierania na odległość umów pomiędzy Sprzedającym, o którym mowa w § 1 pkt 2 Regulaminu a Kupującym, o którym mowa w § 1 pkt 6 Regulaminu za pomocą sklepu internetowego amberium.pl, o którym mowa w § 1 pkt 1 Regulaminu, oferującego sprzedaż biżuterii oraz świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie prowadzenia konta, o którym mowa w § 1 pkt 9 Regulaminu.
§1 Definicje
Użyte w regulaminie zwroty oznaczają:
- Sklep internetowy – serwis internetowy dostępny w domenie https://amberium.pl za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
- Sprzedający – Elżbieta Kośmider prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Dystans Elżbieta Kośmider ujawnioną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem REGON: 810790966, NIP: 8551015237, ul. Jachtowa, 72-600 Świnoujście i Piotr Kośmider prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Piotr Kośmider Dystans ujawnioną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem REGON: 321199616, NIP: 8551231797, ul. Jachtowa, 72-600 Świnoujście działającymi w ramach spółki cywilnej o numerach identyfikacyjnych REGON: 811786205, NIP: 8551464455.
- Klient –osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna która ukończyła lat 16 posiadająca zdolność do czynności prawnych w zakresie umożliwiającym jej skuteczne dokonanie określonego zakupu, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient II – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Kupujący – Użytkownik będący Konsument, Klient oraz Klient II.
- Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, oferta złożona za pośrednictwem funkcjonalności Sklepu internetowego, o którym mowa w pkt 1 określające jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów, rodzaj dostawy, rodzaj płatności, miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego, a zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
- Użytkownik – każdy podmiot korzystający ze sklepu internetowego.
- Konto – indywidualny panel Użytkownika uzyskany w wyniku rejestracji i dostępny po zalogowaniu się w zakładce „Logowanie” Sklepu internetowego, oznaczony loginem i hasłem, służący zawieraniu umów sprzedaży,
- Rejestracja – proces polegający na utworzeniu przez Użytkownika Konta w Sklepie internetowym,
- Produkt – każdy przedmiot sprzedawany za pośrednictwem sklepu internetowego,
- Koszyk – zakładka umożliwiająca Klientowi zarządzanie zamawianymi Produktami.
§2 Dane kontaktowe Sprzedającego
Kontakt ze Sprzedającym możliwy jest za pomocą poczty e-mail lub korespondencji tradycyjnej (pocztowej). Adres korespondencyjny: ul. Gdyńska 27/21, 72-600 Świnoujście. Adres e-mail: kontakt@amberium.pl. Numer rachunku bankowego: 10 2490 0005 0000 4530 3733 1419
§3 Rejestracja w sklepie internetowym
- Każdy użytkownik sklepu może dobrowolnie się w nim zarejestrować. Rejestracja w sklepie internetowym jest nieodpłatna.
- Użytkownik rejestrujący się w sklepie internetowym powinien podać następujące dane:
- Imię i nazwisko,
- Adres poczty elektronicznej,
- Hasło, powtórne hasło,
- Wyświetlana nazwa
- Po uzupełnieniu wszystkich pól utworzone zostanie Konto, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 10.
- Założenie konta oznacza zawarcie przez Kupującego ze Sprzedającą umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na prowadzeniu konta, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
- Zmiana danych podanych podczas rejestracji może nastąpić po wpisaniu nowych danych w zakładce Edytuj Dane i ich zatwierdzeniu.
- Po założeniu konta każdorazowe logowanie do konta odbywa się przy użyciu podanego adresu poczty elektronicznej i hasła.
- Konto prowadzone przez czas nieoznaczony.
- Kupujący może zrezygnować z prowadzenia konta w Sklepie i zażądać jego usunięcia w każdym czasie poprzez wysłanie oświadczenia na adres e-mail: kontakt@amberium.pl.
§4 Ogólne warunki realizacji zamówień
- Zamówienia mogą dokonywać Kupujący zarejestrowani oraz niezarejestrowani w sklepie internetowym.
- Zamówienia realizowane są wyłącznie na terytorium Unii Europejskiej.
- Produkty prezentowane na stronie internetowej i informacje o nich stanowią wyłącznie zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży.
- Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedającemu przez Kupującego.
- Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w walucie polskiej.
- Złożenie zamówienia polega na dodaniu produktu do koszyka za pośrednictwem zakładki „dodaj do koszyka”, a następnie wyboru zakładki „Kupuję i płacę”. Finalizacja zamówienia następuje po zalogowaniu się do Konto albo wypełnienia formularza „Kupuj bez rejestracji”, finalizując zamówienie Klient określa formę płatności, rodzaj wysyłki oraz adres dostawy. Zamówienie uważa się za przyjęte po wypełnieniu prawidłowo wszystkich wymaganych pól.
- Złożone zamówienie traktowane jest jako skierowana do Sprzedającej oferta zawarcia umowy i pozostaje wiążąca przez okres 7 dni kalendarzowych od dnia potwierdzenia przez Sprzedającą złożenia zamówienia.
- Zawarcie umowy następuje po przesłaniu przez Sprzedającego potwierdzenia zamówienia na adres poczty elektronicznej podany w trakcie składania zamówienia, w treści którego zawarte będą informacje o numerze zamówienia, dacie jego złożenia, zamówionym towarze lub towarach, ilości sztuk i cenie oraz kosztach dostawy, całkowitej kwocie do zapłaty, rachunku bankowym i płatności.
- Zamówienie nieopłacone w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez Kupującego potwierdzenia zamówienia zostanie automatycznie anulowane, a Sprzedająca oraz Kupujący zostaną zwolnieni od obowiązku realizacji umowy.
- Zakupiony Produkt wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany jest wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego potwierdzenia zapłaty. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon albo faktura VAT.
- Dniem wykonania Umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu internetowego jest dzień odbioru przesyłki przez Kupującego.
§5 Formy płatności
- Wszystkie ceny wskazane w Sklepie internetowym są cenami brutto i zawierają podatek od towarów i usług (VAT).
- Sklep przewiduje następujące rodzaje płatności:
- Przelew online
- płatnicza
- karta płatnicza
- raty
- wpłata na rachunek bankowy Sprzedającego przed dostarczeniem zamówionego towaru
- płatność gotówką – przy odbiorze
§6 Dostawy
- Zamówiony Towar dostarczany jest za pomocą :
- Odbiór osobisty
- InPost Paczkomaty
- InPost Kurier
- Kurier DPD
- FedEX
- DHL
- UPS
- Wszystkie koszty związane z wysyłką Produktów pokrywa Kupujący.
- Jeżeli Sprzedawca nie może wykonać świadczenia o właściwościach indywidualnie zamówionych przez Kupującego z powodu przejściowej niemożności jego spełnienia, Sprzedawca może za zgodą Kupującego spełnić świadczenie zastępcze, odpowiadające tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie lub w inny ustalony przez Strony sposób.
- Kupujący który nie jest Konsumentem zobowiązany jest do sprawdzenia stanu towaru po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego dostawę (kurier, operator pocztowy etc.). W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych przesyłki powstałych w trakcie transportu klient powinien spisać protokół szkody i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.
§7 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsumentowi oraz Klientowi II przysługuje na podstawie art. 27 ustawy z dnia prawo konsumenckie prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument oraz Klient II może złożyć na formularzu znajdującym się w zakładce „Dostawy i zwroty”.
- Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi oraz Klientowi II za pomocą poczty elektronicznej wskazanej w zamówieniu otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą.
- Konsument oraz Klient II obowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia, zwrócić Produkt Sprzedającemu, który był przedmiotem umowy. Termin zachowany jest jeżeli Produkt zostanie wysłany we wskazanym terminie.
- Konsument oraz Klient II odsyła Produkt będący przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
- Konsument oraz Klient II ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta oraz Klienta II zwróci Konsumentowi oraz Klientowi II wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu.
- Jeżeli Konsument oraz Klient II wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa konsumenckiego.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta oraz Klienta II do chwili otrzymania Produktu lub dostarczenia przez Konsumenta oraz Klienta II dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument oraz Klient II przy dokonywaniu zakupu produktu, chyba że Konsument oraz Klient II wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§8 Rękojmia
- W przypadku umów zawieranych z Konsumentami lub Klientem II, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne lub prawne (rękojmia) na zasadach określonych w art. 556 i kolejnych kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi lub Klientowi II.
- Roszczenie Konsumenta lub Klienta II o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy.
- W przypadku gdy określony przez Sprzedawcę lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi lub Klientowi II, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
- Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z Umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z Umową jeżeli:
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć, ze względu na cel w Umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
- nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedawcę przy zawarciu Umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- została Kupującemu wydana w stanie niezupełnym
- Na równi z zapewnieniem Sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, osoby, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoby, która przez umieszczenie rzeczy sprzedanej w swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent.
- Sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności określonej w ust. 5 lit c niniejszego Regulaminu wyłącznie w sytuacji gdy:
- udowodni, że zapewnień tych nie znał lub oceniając rozsądnie nie mógł znać;
- wykaże, że zapewnienia nie mogły mieć wpływu na decyzję Konsumenta;
- treść zapewnień została sprostowana przed zawarciem Umowy ze Sprzedawcą
- W przypadku Umowy z Konsumentem lub Klientem II, jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta lub Klienta II. W sytuacji stwierdzenia wady po upływie roku od momentu wydania rzeczy obowiązek wykazania, że wada istniała w produkcie w momencie zakupu spoczywa na Konsumencie lub Kliencie II.
- Konsument lub Klient II, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może:
- złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy;
- żądać wymiany produktu na wolny od wad;
- żądać usunięcia wady
- Konsument lub Klient II, nie może odstąpić od Umowy jeżeli wada jest nieistotna.
- Konsument lub Klient II, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą na adres wskazany w § 2, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument lub Klient II, obowiązany jest udostępnić rzecz Sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedawcę Konsument lub Klient II, jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedawcy.
- Sprzedawca zaleca, aby w celu ułatwienia procesu reklamacyjnego dołączyć opis niezgodności towaru z Umową.
- Sprzedawca obowiązany jest w terminie 14 dni ustosunkować się do zgłoszenia Konsumenta lub Klienta II. W przeciwnym razie uważa się, że Sprzedawca uznał oświadczenie lub żądanie za uzasadnione.
- Sprzedawca, w przypadku żądania Konsumenta lub Klienta II, które zostało określone w ust. 10 lit. a lub b może wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunąć, pod warunkiem, że nastąpi to niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Klienta II.
- Jeżeli jednak, rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
- Konsument lub Klient II może, zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Klient II jest niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj oraz znaczenie stwierdzonej wady jak również zwraca się uwagę na niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta lub Klienta II inny sposób zaspokojenia roszczenia.
- Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądania Konsumenta lub Klienta II jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową, rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Konsumenta lub Klienta II jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim, możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności rzeczy z Umową wymaga nadmiernych kosztów.
- W przypadku obniżenia ceny, obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
- Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Klienta II.
- W przypadku umów zawieranych z Klientami nie będącymi jednocześnie Konsumentami w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego lub Klientem II, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
- Zgodnie z terminami wskazanymi w pkt 2, 3 oraz 4 niniejszego działu Regulaminu Konsument lub Klient II może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od mowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
- W przypadku dochodzenia przed sądem, jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przewidzianych Ustawą, przysługujących Konsumentowi z tego tytułu ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania w tej sprawie. Odpowiednio zasady te stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia prowadzonej mediacji.
- Bieg terminu do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej rozpoczyna się od dnia w którym Konsument Klienta II dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa podmiotu trzeciego – od dnia w którym orzeczenie lub inna decyzja organu wydana w sporze z podmiotem trzecim stała się prawomocna.
- Jeżeli z powodu wady rzeczy sprzedanej Konsument lub Klient II złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy albo obniżeniu ceny, może od żądać naprawienia szkody którą poniósł przez to, że zawarł Umowę nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedawca nie ponowi odpowiedzialności a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia Umowy, kosztów odebrania, przewodu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim odniósł z nich korzyści a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz kosztów procesy.
- Powyższe nie uchybia przepisom powszechnie obowiązującym o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
- W przypadku zatajenia wady przez Sprzedawcę upływ terminu nie wyłącza uprawnień z tytułu rękojmi.
§9 Świadczenie Usług Drogą Elektroniczną
- Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu internetowego dostępnego pod adresem amberium.pl następujące Usługi Elektroniczne:
- założenie i prowadzenie Konta w Sklepie internetowym;
- umożliwienie złożenia zamówienia poprzez odpowiedni Formularz;
- Świadczenie Usług elektronicznych przez Usługodawcę jest bezpłatne.
- Umowa o świadczenie usług elektronicznych polegających na prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym zawarta jest na czas nieoznaczony.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia zamówienia poprzez odpowiedni Formularz zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia zamówienia albo zaprzestania składania zamówienia przez Usługobiorcę.
- Zalecane wymagania techniczne współpracy z systemem teleinformatycznym to: komputer z dostępem do Internetu, dostęp do poczty elektronicznej, przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies, Mozilla Firefox w wersji 4.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies albo Google Chrome w wersji 8 lub nowszej. Zalecana rozdzielczość monitora 1024×768 pikseli.
- Usługobiorca jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Zabronione jest korzystanie z Usług elektronicznych w sposób bezprawnie zakłócający funkcjonowanie Sklepu internetowego poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń oraz rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie internetowym niezamówionej informacji handlowej.
- Usługobiorca może składać reklamacje związane ze świadczeniem usługi elektronicznej za pośrednictwem Sklepu internetowego poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej lub pisemnie na adres wskazany w § 2 Regulaminu. Usługodawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni liczonych od dnia złożenia reklamacji.
- Usługobiorca może wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym bezterminową usługę o świadczenie Usługi elektronicznej o charakterze ciągłym w każdym czasie i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej lub pisemnie na adres wskazany w § 2 Regulaminu.
- Usługodawca może wypowiedzieć bezterminową umowę o świadczenie Usługi elektronicznej w przypadku gdy Usługobiorca obiektywnie lub uporczywie narusza Regulamin, a w szczególności gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym, po bezskutecznym, jednokrotnym wezwaniu do zaprzestania, z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od złożenia oświadczenia woli o wypowiedzeniu.
- Na drodze porozumienia stron, Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać Umowę o świadczenie Usługi drogą elektroniczną w każdym czasie.
- Wypowiedzenie Umowy o świadczenie usługi elektronicznej zawartej na czas nieoznaczony przez Usługodawcę lub Usługobiorcę nie narusza praw lub świadczeń nabytych przez Strony w czasie trwania Umowy.
- Usługodawca udzieli odpowiedzi w sprawie Reklamacji na podany przez Usługobiorcę adres e-mail lub w inny, uzgodniony przez Strony sposób.
§10 Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną
- Zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Usługodawca informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkowników z usług świadczonych w ten sposób, które to zagrożenia obejmują w szczególności:
- złośliwe oprogramowanie (ang. malware) – aplikacje lub skrypty mające szkodliwe lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, obejmujące m.in.: wirusy, robaki, konie trojańskie;
- programy szpiegujące (ang. spyware) – programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je autorowi programu;
- spam – niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane do odbiorców, zawierające głównie treści o charakterze reklamowym;
- wyłudzanie poufnych informacji osobistych przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. phishing);
- włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika z użyciem narzędzi hackerskich (exploit i rootkit)
- W celu wyeliminowania powyższych zagrożeń Użytkownik, powinien zaopatrzyć urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w stale aktualizowany program antywirusowy.
- Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną zapewniają ponadto:
- włączona zapora sieciowa;
- bieżąca aktualizacja używanego oprogramowania,
- unikanie otwierania załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia,
- regularne skanowanie systemu programem antywirusowym;
- szyfrowanie transmisji danych,
- instalacja programów prewencyjnych (wykrywania i zapobiegania włamaniom),
- używanie oryginalnego oprogramowania pochodzącego z legalnego źródła.
§11 Przetwarzanie danych osobowych
- Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się pod adresem: amberium.pl/polityka-prywatnosci
§12 Postanowienia końcowe
- O zmianie niniejszego Regulaminu Sprzedający poinformowaniu Użytkowników o zakresie zmian nie później niż w terminie 14 dni przed dniem ich wejścia w życie.
- Informacja o zmianie Regulaminu nastąpi za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazany podczas Rejestracji. Jeżeli Użytkownik nie zgadza się na wprowadzenie zmian w Regulaminie może usunąć swoje Konto.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne.
- Szczegółowe informacje o możliwości pozasądowego rozwiązywania sporów i dochodzenia roszczeń dostępne są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_ogolne.php#faq2917.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem lub Klientem II, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem lub Klientem II, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sklepu.
- Prawem właściwym dla umowy pomiędzy Konsumentem, Klientem i Klientem II, a Sprzedającą jest prawo polskie.
- Regulamin może zostać utrwalony, pozyskany i odtworzony poprzez jego wydrukowanie lub zapisanie go na odpowiednim nośniku danych.